Get Adobe Flash player

Gospodarka

Realizacja inwestycji w Mieście i Gminie Chodecz w roku 2008

1.Rozstrzygnięto przetarg na przebudowę ulicy Aptecznej. Koszt przebudowy nawierzchni wg. umowy podpisanej z wykonawca wynosi 1 milion 122 tysiące złotych. Prace faktycznie rozpoczną się około 10 lipca. Zakończenie robót wg. umowy 31 października br.
W dniu 1 lipca o godzinie 10.00 przewidziane jest spotkanie mieszkańców ulicy Aptecznej z władzami Miasta oraz wykonawcą tego zadania. Spotkanie na które serdecznie zapraszamy odbędzie się na ulicy Aptecznej celem zapoznania mieszkańców z rzeczywistym zakresem prac.

2.W wyniku przetargu nieograniczonego wyłoniono wykonawcę termomodernizacji /ocieplenia/ budynku przedszkola w Chodczu. Wartość prac wg umowy z wykonawcą – 517 tysięcy złotych Prace już się rozpoczęły -zakończenie przewidziano na 15 września br.

3.Zakończono wykonywanie podbudowy pod nawierzchnię asfaltową drogi Wola Adamowa -Końce. Wartość wykonanych prac – 87 tysięcy złotych

4.Zakończono przebudowę nawierzchni drogi w Szczecinie,w związku z koniecznością dowozu z tego terenu dzieci do Szkoły w Chodczu.

5.Dokonano nasadzeń drzew i krzewów w strefie ochronnej oczyszczalni i wysypiska. Wartość zakupionych sadzonek -5000 złotych. Jesienią planowane są kolejne nasadzenia za kwotę około 6000 złotych.

6.W miesiącu lipcu planowana jest przebudowa Placu Kościuszki polegająca na wykonaniu dwóch zatok postojowych na 36 samochodów. W okresie jesiennym kontynuowane będą prace przy dalszej przebudowie Placu Kościuszki polegające m. in. na zmianie oświetlenia,przebudowie otoczenia pomnika Tadeusza Kościuszki,modernizacji szaty zielonej Placu.

7.W miesiącu lipcu planowana jest budowa chodnika -lewa strona ulicy Warszawskiej – od Kościoła do skrzyżowania z ulicą 1 AWP.

8.W okresie wakacji zmodernizowana zostanie nawierzchnia drogi w Psarach w związku z koniecznością dowozu dzieci do Szkoły w Chodczu.

9.Złożono w Urzędzie Marszałkowskim wniosek o dofinansowanie z Unii Europejskiej modernizacji ulicy Lipowej. Aktualnie oczekujemy na rozstrzygnięcia od Marszałka Województwa.

10.W Ministerstwie Sportu złożyliśmy wniosek o dofinansowanie budowy boiska wielofunkcyjnego przy Szkole w Chodczu. Wg. informacji Ministerstwa rozstrzygnięć w tej sprawie należy spodziewać się w najbliższym czasie.

Inwestycje 2007 roku – podsumowanie

Inwestycje realizowane na terenie Miasta i Gminy Chodecz w roku 2007 w większości finansowane były z budżetu gminy. Sytuacja taka podyktowana była faktem, że w roku bieżącym Instytucja Wdrażająca jakim był Urząd Marszałkowski nie prowadziła naboru wniosków na zadania inwestycyjne.
W tej sytuacji wśród wielu inwestycji zapisanych w wieloletnim planie inwestycyjnym na lata 2007 – 2013 wybraliśmy te które naszym zdaniem gwarantują dalszy rozwój gminy, były jednocześnie możliwe do realizacji uwzględniając uwarunkowania wynikające z budżetu.

Zrealizowano następujące zadania inwestycyjne;

1. Budowa wodociągu wiejskiego Zieleniewo – Huta Chodecka – Mielno – Mielinek – Gawin długości 9,5 km. Wykonano także 37 przyłączy do gospodarstw rolnych o długości 2,6 km. Koszt wykonania tego zadania wyniósł 590 tysięcy złotych. Realizacja tej inwestycji pozwoliła jednocześnie na podłączenie nowo budowanej Stacji Uzdatniania Wody w Gawinie do istniejącej miejsko – gminnej sieci wodociągowej.

2. Budowa Stacji Uzdatniania Wody w Gawinie. Zakres prac obejmował wykonanie: dwóch studni głębinowych, budynku stacji uzdatniania wody, dwóch zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności 300 m3, dwóch komór odstojnika wód popłucznych, wewnętrznej sieci kanalizacyjnej oraz ogrodzenia .Koszt realizacji tego zadania – jeden milion sto tysięcy złotych. Wydajność stacji wynosząca 704 m3/dobę w pełni zaspokaja potrzeby gminy w wodę pitną.

Łączna wartość dwóch w/w inwestycji wyniosła jeden milion sześćset dziewięćdziesiąt tysięcy złotych. Z tego częściowo umarzalna pożyczka z WFOŚiGW wyniosła jeden milion trzysta tysięcy złotych, budżet gminy – trzysta dziewięćdziesiąt tysięcy złotych.

3. Przebudowa drogi gminnej Strzyżki – Mstowo o długości 1,0 km w technologii asfaltowej. Realizacja tego zadania pozwoliła na połączenie wsi Mstowo z drogą wojewódzką. Koszt realizacji inwestycji – pięćset siedemdziesiąt tysięcy złotych, z tego Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – trzysta dwadzieścia tysięcy złotych, Skarb Państwa – pięćdziesiąt dwa tysiące złotych, budżet gminy – sto dziewięćdziesiąt osiem tysięcy.

4. Przebudowa drogi gminnej w Psarach długości 1,5 km poprzez utwardzenie nawierzchni tłuczniem dolomitowym. Koszt realizacji – sto jeden tysięcy złotych, z tego Fundusz Ochrony Gruntów Rolnych – czterdzieści sześć tysięcy.

5. Przebudowa drogi gminnej Mstowo – Huta Chodecka długości 320 metrów poprzez utwardzenie tłuczniem dolomitowym. Koszt realizacji inwestycji dwadzieścia tysięcy złotych. Całość pokryta z budżetu gminy.

6. Przebudowa wjazdu do Samorządowego Zespołu Placówek Oświatowych w Chodczu wykonana w technologii nawierzchni asfaltowej. Koszt zadania – szesnaście tysięcy złotych

7. Przebudowa chodnika w Ulicy Al. Zwycięstwa długości 140 metrów. Materiały /polbruk/ dostarczył Powiatowy Zarząd Dróg we Włocławku. Gmina pokryła koszty robocizny w wysokości osiem tysięcy złotych.

8. Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Huta Chodecka – Niesiołów długości 514 metrów plus dwie sztuki przyłączy do gospodarstw rolnych długości 96 metrów. Koszt realizacji zadania – piętnaści tysięcy złotych pokryty z budżetu gminy.

9. Przebudowa ulicy Warszawskiej w Chodczu. Koszt inwestycji – dwieście dwadzieścia tysięcy złotych. Gmina pokrywa 30% kosztów realizacji inwestycji. W ramach partycypacji gmina wykonała: przebudowę nawierzchni chodnika na długości siedemdziesięciu metrów i demontaż oraz wymianę krawężnika na długości 600 m z materiałów powierzonych Powiatowego Zarządu Dróg we Włocławku. Ponadto w ramach w/w partycypacji Gmina dokonała usunięcia drzew kolidujących z wykonywaną przebudową. Pokryliśmy również w części koszt budowy parkingu przy cmentarzu. Powiatowy Zarząd Dróg oprócz dostarczenia w/w materiałów budowlanych wykonał położenie dywanika asfaltowego na odcinku od ulicy Kościelnej do granic miasta w kierunku Dąbrowic, budowę parkingu koło cmentarza oraz przebudowę skrzyżowania ulicy 19 Stycznia z ulicą Warszawską.

10. Naprawa dachu na Przedszkolu Samorządowym w Chodczu- pokrycie papą termozgrzewalną. Koszt zadania -dwanaście tysięcy złotych pokryty z budżetu gminy.

11. Budowa wiaty przystankowej w miejscowości Mielinek – koszt wykonania dwa tysiące.

12. Bieżąca konserwacja, naprawa i równanie dróg gminnych – wartość wykonanych prac – dwa i pół tysiąca złotych.

13. Adaptacja pomieszczeń piwnicznych w Przedszkolu Samorządowym w Chodczu na świetlicę opiekuńczo – wychowawczą. Planowany koszt zadania około 35 000 złotych plus 40 000 złotych na wyposażenie. Inwestycja w trakcie rozliczania.